Friday, May 8, 2015

Filled Under: , , , , ,

កម្ពុជា​បាន​ពាន​ជា​ទិសដៅ​ទេសចរណ៍​ល្អ​បំផុត


កម្ពុជា​ទទួល​បាន​ពាន​រង្វាន់​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌ និង​ជា​ទិសដៅ​ទេសចរណ៍​ល្អ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ពិព័រណ៍​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក (WTF) នៅ​ទីក្រុង​ស៊ាងហៃ​កាលពី​ថ្ងៃ​ពុធ។ 
យោង​តាម​សារ​មួយ​បាន​ពី​អនុរដ្ឋ​លេខាធិការ​ក្រសួង​ទេសចរណ៍ លោក​សូ សូវិទ្ធី ដែល​ចូល​រួម​ពិព័រណ៍​នេះ​បាន​បង្ហោះ​នៅ​លើ​ទំព័រ​ហ្វេសប៊ុក​របស់​លោក​ថា បន្ទាប់ពី​ការ​បោះឆ្នោត​ជា​សាធារណៈ និង​ការ​វាយ​តម្លៃ​យ៉ាង​ប្រុងប្រយ័ត្ន «ប្រទេស​កម្ពុជា​គឺជា​អ្នក​ឈ្នះ​ពាន​រង្វាន់​ពិព័រណ៍​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក​ឆ្នាំ​ ២០១៥ ជា «បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌ និង​ជា​ទិសដៅ​ទេសចរណ៍​ល្អ​បំផុត» នៅ​ក្នុង​ពិធី​បើក​កាលពី​ថ្ងៃទី៦​ខែ​ឧសភា​នៅ​ទីក្រុង​ស៊ាងហៃ។ 
WTF ដែល​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​នៅ​ទីក្រុង​ស៊ាងហៃ​ចាប់ពី​ថ្ងៃទី​៦​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​១០​ត្រូវ​បាន​ចូលរួម​ដោយ​ប្រទេស​ជាង​ ៥០ ​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក​ដើម្បី​តាំង​ពិព័រណ៍​ទីតាំង​ទេសចរណ៍ ផលិតផល និង​សេវា​របស់​ពួក​គេ ជា​ពិសេស​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវទេសចរ​ចិន​ទៅ​ក្រៅ​ស្រុក។
កាលពី​មួយខែ​មុន​សៀមរាប​ដែល​ជា​ខេត្ត​ប្រាសាទ​បុរាណ​របស់​កម្ពុជា​បាន​ជាប់​ចំណាត់​ថ្នាក់​លេខ ២ ជា​ទិសដៅ​ទេសចរណ៍​កំពូល​របស់​ពិភពលោក​ឆ្នាំ​ ២០១៥ និង​ចំណាត់​ថ្នាក់​លេខ១​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ី​ដោយ​គេហទំព័រ TripAdvisor ជា​គេហ​ទំព័រ​ទេសចរណ៍​ឈាន​មុខ​គេ​របស់​ពិភពលោក។
លោក ទិត្យ ចាន់ថា រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួង​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា​បាន​ប្រាប់​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្ដិ៍​ថា ពាន​រង្វាន់​នេះ​ត្រូវ​ផ្អែកលើ​លក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ​សំខាន់ៗ​មួយ​ចំនួន​ដូចជា ភាព​ស្អាត និង​បរិស្ថាន​បៃតង សន្តិសុខ​ល្អ សម្រាប់​ភ្ញៀវទេសចរ ផលិតផល​ទេសចរណ៍ សេវាកម្ម អាហារ និង​ការ​ស្នាក់​នៅ បដិសណ្ឋារកិច្ច។ល។ 
លោក​លើក​ឡើង​ថា៖ «វា​គឺជា​សញ្ញា​វិជ្ជមាន​សម្រាប់​ពួក​យើង​ដើម្បី​បង្ហាញ​ថា​យើង​ទទួល​បាន​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​ទេសចរណ៍ ទីកន្លែង​បៃតង ទីតាំង​ទេសចរណ៍​ល្អ។ នេះ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពីអ្វី​ដែល​យើង​ទទួល​បាន​នៅ​ក្នុង​ពេល​ថ្មីៗ​នេះ​ពី​គេហទំព័រ TripAdvisor។ ពិត​ហើយ វា​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​ច្រើន​ដល់​ឧស្សាហកម្ម​ទេសចរណ៍រ​បស់​យើង ដោយ​សារ​តែ​វា​បាន​លើក​កម្ពស់​ដល់​ពួក​យើង ហើយ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​កាន់​តែ​ច្រើន​នឹង​ចូល​មក»។ 
លោក​ថ្លែង​ថា ទេសចរ​ជនជាតិ​ចិន​ជាប់​លំដាប់​ខ្ពស់​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ភ្ញៀវទេសចរ​បរទេស​ដែល​បាន​មក​ប្រទេស​កម្ពុជា។ ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជនជាតិ​ចិន​បាន​កើន​ឡើង​ប្រហែល​ ២០​ ភាគរយ​ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ​ធៀប​នឹង​ការ​មក​ដល់​របស់​ភ្ញៀវទេសចរ​ផ្សេង​ទៀត។ 
លោក​បាន​បន្ត​ទៀត​ថា ៖ «នៅ​ពេល​យើង​ទទួល​បាន​ពាន​រង្វាន់​នេះ ពិត​ហើយ​នឹង​មាន​ភ្ញៀវទេសចរ​ចិន​កាន់​តែ​ច្រើន​ថែម​ទៀត»។
ទិន្នន័យ​បាន​ពី​ក្រសួង​ទេសចរណ៍​បង្ហាញ​ថា កាលពី​ឆ្នាំ​មុន​ប្រទេស​កម្ពុជា​ទទួល​បាន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន ៥៦០ ៣៣៥ នាក់​កាលពី​ឆ្នាំ​មុន ដែល​ជាប់​ចំណាត់​ថ្នាក់​លេខ២​បន្ទាប់​មក​គឺ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជនជាតិ​វៀតណាម ដែល​កើន​ឡើង​ជាង ​២១​ ភាគរយ​ ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​ ២០១៣។
យោង​តាម​លោក Marcio Favilla នាយក​ប្រតិបត្តិ​របស់​អង្គការ​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក បាន​ថ្លែង​នៅក្នុង​វេ​ទិកា​សេដ្ឋកិច្ច​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក នៅ​ទីក្រុង​ម៉ាកាវ​កាលពី​ខែ​តុលា​កន្លង​មក​ថា ចិន​ត្រូវ​បាន​ចាត់​ទុក​ថា ជា​ប្រទេស​រួម​ចំណែក​ដ៏​ធំ​មួយ​សម្រាប់​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង​តំបន់​នៅ​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម​ទេសចរណ៍​ដែល​មាន​ភ្ញៀវទេសចរ​ចេញ​ទៅ​ក្រៅ​ស្រុក ៩៧,៥ លាន​នាក់​កាលពី​ឆ្នាំ ​២០១៣ ជា​ចំណែក​ទីផ្សារ​លេខ១​នៅ​ក្នុង​ពិភពលោក ហើយ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន​ចំណាយ​ជាង ១២៨ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ទៅ​បរទេស​កាលពី​ឆ្នាំ ​២០១៣។ 
លោក អាង គឹម​អៀង ប្រធាន​សមាគម​ភ្នាក់ងារ​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា បាន​ប្រាប់​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្ដិ៍​កាលពី​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍​ថា ពានរ​ង្វាន់​នេះ​នឹង​មិន​គ្រាន់​តែ​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជនជាតិ​ចិន​ចូល​មក​ប្រទេស​កម្ពុជា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​លើក​កម្ពស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​ដល់​ពិភពលោក​ទៀត​ផង។
លោក​ថ្លែង​ថា ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជនជាតិ​ចិន​មាន​ចំណែក​ទីផ្សារ​គ្រប់​ប្រភេទ​ទាំង​អស់​ដែល​រួម​មាន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចំណាយ​ប្រាក់​ទាប និង​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចំណាយ​ប្រាក់​ខ្ពស់។ 
លោក​បាន​បន្ថែម​ទៀត​ថា អំណាច​ចំណាយ​ប្រាក់​របស់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​បាន​កើន​ឡើង​ធៀប​នឹង​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​លោក​ខាង​លិច នៅ​ក្នុង​ករណី​មួយ​ចំនួន​សម្រាប់​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា។ 
លោក​បាន​បញ្ជាក់​ថា៖ «ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជនជាតិ​ចិន​នៅ​ពេល​នេះ​កំពុង​ចំណាយ​ប្រាក់​កាន់​តែ​ច្រើន​ឡើងៗ​នៅ​កម្ពុជា​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ធ្វើ​ដំណើរ​របស់​ពួក​គេ​ជា​ពិសេស​ពួក​គេ​ចំណាយ​ប្រាក់​ច្រើន​ដើម្បី​ទិញ​ផលិតផល​សម្រាប់​វត្ថុ​អនុស្សាវរីយ៍»៕PB

Poskhmer