Xiaomi គឺជាក្រុមហ៊ុនលក់ទូរស័ព្ទដាច់ខ្លាំងបំផុតនៅទីផ្សារលើទឹកដីកំណើតរបស់ខ្លួន (ប្រទេសចិន) ហើយក៏លក់ដាច់នៅបណ្ដាទីផ្សារអន្តរជាតិខ្លាំង រហូតយកបានលេខ ៣ លើពិភពលោកថែមទៀត។
កាលពីត្រីមាសចុងឆ្នាំ២០១៤ (ខែកក្កដា-កញ្ញា) ក្រុមហ៊ុនដែលទើបចាប់បដិសន្ធិបានប្រហែល ៤ឆ្នាំ (បង្កើតនៅឆ្នាំ ២០១០) នេះបានជាប់ជាក្រុមហ៊ុនទូរស័ព្ទលំដាប់លេខ ៣ លើពិភពលោកបន្ទាប់ពី Samsung (លេខ១) និង Apple (លេខ២) ដែលមានចំណែកទីផ្សារធំបំផុតលើលោក។ នេះបើតាមរបាយការណ៍ស្ថាប័នវិភាគ និងស្រាវជ្រាវទីផ្សារ Strategy Analytics។
តាមរយៈសន្ទុះកើនឡើងចំណែកទីផ្សារខ្លាំងបែបនេះ បណ្ដាក្រុមហ៊ុនទូរស័ព្ទធំៗលើលោក អាចភ័យញាក់សាច់នឹង Xiaomi ព្រោះចំណែកទីផ្សារក្រុមហ៊ុនចិននេះចេះតែមានសភាពល្អឡើង។ ក្នុងនោះ អ្នកដែលត្រូវប្រុងប្រៀបទប់ទល់ជាមួយ Xiaomi មុនគេគឺ Apple ដែលបច្ចុប្បន្នឈរនៅលេខរៀងទី២ បន្ទាប់ពី Samsung។ ខាងក្រោមនេះ គឺជាហេតុផលធំៗ ៥យ៉ាងដែរ Apple អាចខ្លាច Xiaomi៖
១) Xiaomi ទើបតែបង្កើតឡើងនៅឆ្នាំ២០១០ ប៉ុន្តែមានសន្ទុះកើនឡើងចំណែកទីផ្សារយ៉ាងឆាប់រហ័ស រហូតអាចតតាំង និងយកឈ្នះ Apple នៅលើទឹកដីកំណើតរបស់ខ្លួន (ប្រទេសចិន)។ គេរំពឹងថា Xiaomi នឹងកាន់តែពង្រីកទីផ្សារកាន់តែធំ ដោយដាក់ស្នាក់ការ និងដំឡើងទូរស័ព្ទនៅតាមបណ្ដាប្រទេសមួយចំនួនដោយផ្ទាល់។ ជាក់ស្ដែងកាលពីថ្មីៗនេះ Xiaomi បានត្រៀមយុទ្ធសាស្ត្របង្កើនចង្វាក់ផលិតកម្មស្មាតហ្វូននៅឥណ្ឌា និងប្រេស៊ីល ដើម្បីផ្គត់ផ្គង់តម្រូវការអតិថិជន។
២) គេជឿថា Xiaomi នឹងប្រើយុទ្ធសាស្ត្រខុសពី Apple ដោយមានបំណងទាញប្រាក់ចំណេញកម្រិតអតិបរមាពីការវាយលុកទីផ្សារតាមរយៈការលក់ hardware ក្នុងនោះក៏មានឧបករណ៍អានសៀវភៅអេឡិចត្រូនិកដូចជា Amazon Kindle និងឧបករណ៍ផ្សេងៗទៀតក្រៅពីស្មាតហ្វូន។ ចំណែក Apple មានតែក្រុមផលិតផលដដែលៗមិនពង្រីក។ យ៉ាងណា ទើបតែចុងឆ្នាំ២០១៤កន្លងទៅ ក្រុមហ៊ុនពង្រីកថែមក្រុមផលិតផលថ្មីគឺនាឡិកាដៃឆ្លាតវៃ Apple Watch ក្រោមសម័យដឹកនាំដោយលោក Tim Cook តាំងពីលោក Steve Jobs ទទួលអនិច្ចកម្ម។
៣) គេជឿថា អ្នកប្រើប្រាស់ស្មាតហ្វូននៅលើពិភពលោក ពិសេសនៅក្នុងប្រទេសចិននាពេលបច្ចុប្បន្ន ជាអ្នកកាន់តែមានចំណេះដឹងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាគួរសម និងខ្លះយល់ដឹងបានច្រើន ដូច្នេះហើយ តម្រូវការរបស់ពួកគេគឺឥតឈប់ឈរ គឺចង់បាននូវអ្វីប្លែក ជារបកគំហើញថ្មីៗផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍។ ចំណែកក្រុមហ៊ុន Apple គឺប្រកាន់យកគោលការណ៍ ខ្ជិល តាមមិនទាន់ នៅពីក្រោយគេ និយាយដល់ការរចនា និងទម្រង់ម៉ូដ (ស្ទីល) នៅលើទូរស័ព្ទ iPhone តាំងពីជំនាន់ iPhone 3GS គឺមិនសូវជាមានការផ្លាស់ប្ដូរប៉ុន្មាននោះទេ។
៤) Xiaomi ចាយលុយខ្លាំងលើការជួលបុគ្គលិកឱ្យមកធ្វើការក្នុងក្រុមហ៊ុន តាមរយៈ ការប្រមូលយកអ្នកមានសមត្ថភាព ជាមួយបទពិសោធន៍ការងារស្រាប់។ ជាក់ស្ដែងកាលពីខែសីហា ឆ្នាំ២០១៣ Xiaomi បានប្រកាសរើសយកលោក Hugo Barra ដែលជាអតីតអនុប្រធានគ្រប់គ្រងលើផលិតផលនៅក្រុមហ៊ុន Google ឱ្យទៅកាន់តំណែងជាអនុប្រធានក្រុមហ៊ុន Xiaomi កម្រិតអន្តរជាតិ។ ដូច្នេះ គេព្យាករណ៍ថា ប្រសិន Apple, Microsoft និងក្រុមហ៊ុនអេឡិចត្រូនិកយក្សដទៃទៀតមានការធ្វេសប្រហែស មិនយូរទេ បុគ្គលិកមានសមត្ថភាពរបស់ខ្លួននឹងទៅធ្វើការនៅ Xiaomi។
៥) ក្រុមហ៊ុន Apple មិនសូវមានសន្ទុះកើនឡើងចំណែកទីផ្សារដូច Xiaomi នោះទេ ហេតុផលគឺអាចបណ្ដាលមកពីការកំណត់តម្លៃ iPhone ខ្ពស់ៗជាងស្មាតហ្វូនរបស់ Xiaomi និងដៃគូប្រកួតប្រជែងដូចជា Samsung ជាដើម។ កន្លងទៅ មានសេចក្ដីរាយការណ៍ថា ឆ្នាំ២០១៥ នេះ Apple អាចនឹងប្រកាស iPhone ស៊េរីក្រោយម្ដងបីម៉ូដែល ក្នុងនោះក្រុមហ៊ុននឹងបង្រួមទំហំអេក្រង់មកនៅ ៤អ៊ីញ ជាមួយតម្លៃលក់ធូរថ្លៃ ដើម្បីសង្ឃឹមដណ្ដើមទីផ្សារបានច្រើនជាងបច្ចុប្បន្ន។ ចំណែកស្មាតហ្វូន Xiaomi មានតម្លៃធូរថ្លៃ ប៉ុន្តែលក្ខណៈសម្បត្តិខ្ពស់ៗ៕
ចុះសម្រាប់ទស្សនៈប្រិយមិត្តអ្នកអានវិញ តើយល់យ៉ាងណាចំពោះ Xiaomi? តើអាចទៅរួចជាមួយ Apple ឬទេនៅពេលខាងមុខ?